ROK MATEMATYKI - debata uczniowska

Rok MATEMATYKI w naszej szkole podsumowaliśmy uczniowską debatą
 
„Warto uczyć się matematyki, czy może nie?”
 
Debata odbyła się 20 listopada i udział w niej  wzięły klasy: Va, Vc, VIa, VIb pod opieką nauczycielki matematyki pani mgr Urszuli Włodarczyk. Uczniowie klas szóstych wylosowali wcześniej strony „za” i „przeciw” i przygotowali argumenty. Piątoklasiści stanowili publiczność. W czasie debaty wszyscy starali się bardzo przekonać kolegów i koleżanki do swoich racji. Padały różne argumenty „przeciw” -  „zaawansowane technologie i nowoczesne urządzenia nie wymagają znajomości matematyki, bo wszystko liczą za człowieka”, „celebryta nie musi znać matematyki, wystarczy że jest”,  „w przygotowaniu posiłków nie trzeba znać jednostek masy i proporcji, bo można gotować na zasadzie wyczucia, przez co każde danie jest  oryginalne i ma inny smak”.
Większość jednak argumentów była „za” – „wszystkie liczące się, ciekawe, dobrze płatne zawody wymagają znajomości matematyki”, „matematyka potrzebna jest do nauki innych przedmiotów”, „w przygotowaniu i przeprowadzeniu remontu w domu”, „do zaplanowania urlopu pod względem kosztów, czasu dojazdu”, „do wyliczenia, ile dni zostało do końca roku szkolnego”, „do wyliczenia, ile cukierków musi mama kupić synkowi na urodziny” itd. Młodzież miała ciekawe, własne pomysły. Okazało się, że potrafi aktywnie słuchać, koncentrować się i kulturalnie komunikować między sobą.
Debata była okazją do spróbowania swoich sił w wystąpieniu przed większą publicznością i wygłoszeniu swoich opinii dotyczących omawianego problemu. Pozwoliła zastanowić się nad potrzebą matematyki w życiu codziennym i koniecznością zgłębiania jej przynajmniej na poziomie podstawowym.
/U.W, K.W./