Wizja i misja

Wizja i misja Samorządowego Przedszkola nr 136 w Krakowie

 

MISJA PRZEDSZKOLA

Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się 

samodzielnym i otwartym na świat.

Tolerujemy tylko pozytywne zachowania i wspieramy każdego przedszkolaka

w jego rozwoju na miarę jego możliwości.

Pragniemy, w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych,

lepszych i oryginalnych rozwiązań.

 

Moje przedszkole to mój drugi dom,
bo stawia na Mnie
na moje szczęśliwe dzieciństwo
i na mój wszechstronny rozwój.

 

Powiedz mi, a zapomnę
pokaż, a zapamiętam
pomóż wziąć udział
a zrozumiem…

  

W NASZYM PRZEDSZKOLU:

  • Stwarzamy wychowankom warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości.
  • Kreujemy postawy aktywne, twórcze, wspieramy działania dziecka w różnych dziedzinach aktywności.
  • Rozbudzamy zainteresowania otaczającym światem przyrodniczym, kulturowym 
    i społecznym.
  • Rozbudzamy wiarę dziecka we własną skuteczność.
  • Pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć.
  • Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo.
  • Wdrażamy do zachowań społecznie akceptowanych.
  • Przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesu, ale również do radzenia sobie 
    z porażkami.
  • Umożliwiamy rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu placówki (imprezy okolicznościowe, zajęcia otwarte, zajęcia integracyjne dla dzieci i rodziców) oraz aktywnie współpracujemy z Radą Rodziców.

 

OFERUJEMY DZIECIOM:

  • Wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną prowadzącą zajęcia.
  • Opiekę logopedyczną i psychologiczną.
  • Funkcjonalne i estetyczne sale zajęć oraz salę gimnastyczną.
  • Nowoczesny i bezpiecznie urządzony, kolorowy plac zabaw z ogródkiem upraw prowadzonych przez dzieci.
  • Obszerną literaturę dla dzieci.
  • Nowoczesne pomoce dydaktyczne do zajęć.
  • Bezpośredni kontakt z przyrodą, sztuką.

 

W RAMACH ZAJĘĆ DODATKOWYCH ORGANIZUJEMY:

  • Zajęcia bezpłatne:

- gimnastyka korekcyjna,

- religia,

- angielski,

- koło teatralne

- robotyka (5,6 latki)

- koła zainteresowań: plastyczne, muzyczne, odkrywczo-przyrodnicze, czytelnicze, taneczne.

 

  • Zajęcia płatne:

- taniec,

- język angielski,

- Akademia bezpiecznego upadania,

- Akademia piłki nożnej,

- Gimnastyka artystyczna

- gitara

 

W ORGANIZACJI PROCESU EDUKACYJNEGO:

Preferujemy twórcze metody pracy sprzyjające aktywnemu myśleniu działaniu dziecka, wykorzystujemy elementy koncepcji pedagogicznych:

- Metodę wspomagania rozwoju umysłowego w zakresie matematyki

  prof. E. Gruszczyk - Kolczyńskiej,

- Pedagogikę Zabawy Klanza,

- Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz,

- Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne,

- Metodę Kinezjologii Edukacyjnej,

- Metodę ruchowej twórczej ekspresji Rudolfa von Labana,

- Metodę wprowadzania w świat pisma Ireny Majchrzak.

- Opowieść ruchowa

- Pedagogika zabawy

- Metoda Dobrego Startu

- Relaksacja

- Bajko terapia

- Zabawy paluszkowe

Nauczyciele realizują w grupach : Program Adaptacyjny, Program Wychowawczy, Program Profilaktyki Zdrowotnej, Program pracy wychowawczo-dydaktycznej,

 

PRACUJEMY W OPARCIU O:

  • Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego.
  • Program wychowania przedszkolnego zaproponowane przez nauczycieli i dopuszczone do użytku przez dyrektora przedszkola.
  • Program ekologiczny „Kubusiowi przyjaciele natury”.
  • Programy własne opracowane przez naszych pedagogów: m.in. Program Promocji Zdrowia.
  • Tematyczne projekty edukacyjne.
  • Miesięczne plany pracy przygotowywane dla poszczególnych grup wiekowych przez nauczycielki.

 Codzienne planowanie pracy pedagogicznej uwzględnia:

1. cele wychowania i nauczania

2. działania zorientowane na dziecko,

3. aktualne pory roku,

4. święta i uroczystości

5. tradycje przedszkola(kalendarz imprez)

 

W NASZYM PRZEDSZKOLU DAJEMY DZIECIOM MOŻLIWOŚĆ:

  • Poznawania i rozumienia siebie i świata.
  • Odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej i otaczającej rzeczywistości.
  • Rozróżniania podstawowych wartości- dobra, miłości, przyjaźni.
  • Inicjowania zachowań proekologicznych.
  • Kreatywnego myślenia.
  • Nabywania umiejętności poprzez działanie.

 

ORGANIZUJEMY:

  • Wycieczki i warsztaty.
  • Teatrzyki na terenie przedszkola.
  • Konkursy.
  • Zajęcia otwarte dla rodziców.
  • Akcje dla zwierzaków oraz akcje proekologiczne.
  • Kiermasze świąteczne.
  • Uroczystości i imprezy rodzinne- (Bal Karnawałowy dla dzieci i rodziców, Piknik).
  • Dni otwarte dla nowych przedszkolaków.
  • Spotkania ze Strażą Miejską.

 

W Naszym Przedszkolu Dziecko ma prawo do:

- życia i rozwoju,

- swobody myśli, sumienia i wyznania,

- aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,

- spokoju i samotności, gdy tego chce,

- odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,

- snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,

- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,

- pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,

- wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,

- wspólnoty i solidarności w grupie,

- aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,

- zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,

- pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,

- nauki, informacji,

- badania i eksperymentowania,

- nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,

- oświadczenia konsekwencji swojego zachowania,

- zdrowego żywienia

 

ABSOLWENCI NASZEGO PRZEDSZKOLA SĄ:

  • Aktywni, twórczy, chętni do działania.
  • Potrafią szanować siebie, są wrażliwi na potrzeby innych.
  • Mają ukształtowane poczucie własnej wartości.
  • Są dobrze przygotowani do następnego etapu edukacji.
  • Nie boją się występować publicznie - reprezentować grupę, przedszkole,
  • Potrafią chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
  • Wykazują inicjatywy w działaniu,
  • Potrafią wyrażać swoje uczuć;