Statystyki
- Odwiedziny: 1608335
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Wizja i misja Samorządowego Przedszkola nr 136 w Krakowie
MISJA PRZEDSZKOLA
Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się
samodzielnym i otwartym na świat.
Tolerujemy tylko pozytywne zachowania i wspieramy każdego przedszkolaka
w jego rozwoju na miarę jego możliwości.
Pragniemy, w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych,
lepszych i oryginalnych rozwiązań.
Moje przedszkole to mój drugi dom,
bo stawia na Mnie
na moje szczęśliwe dzieciństwo
i na mój wszechstronny rozwój.
Powiedz mi, a zapomnę
pokaż, a zapamiętam
pomóż wziąć udział
a zrozumiem…
W NASZYM PRZEDSZKOLU:
OFERUJEMY DZIECIOM:
W RAMACH ZAJĘĆ DODATKOWYCH ORGANIZUJEMY:
- gimnastyka korekcyjna,
- religia,
- angielski,
- koło teatralne
- robotyka (5,6 latki)
- koła zainteresowań: plastyczne, muzyczne, odkrywczo-przyrodnicze, czytelnicze, taneczne.
- taniec,
- język angielski,
- Akademia bezpiecznego upadania,
- Akademia piłki nożnej,
- Gimnastyka artystyczna
- gitara
W ORGANIZACJI PROCESU EDUKACYJNEGO:
Preferujemy twórcze metody pracy sprzyjające aktywnemu myśleniu działaniu dziecka, wykorzystujemy elementy koncepcji pedagogicznych:
- Metodę wspomagania rozwoju umysłowego w zakresie matematyki
prof. E. Gruszczyk - Kolczyńskiej,
- Pedagogikę Zabawy Klanza,
- Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne,
- Metodę Kinezjologii Edukacyjnej,
- Metodę ruchowej twórczej ekspresji Rudolfa von Labana,
- Metodę wprowadzania w świat pisma Ireny Majchrzak.
- Opowieść ruchowa
- Pedagogika zabawy
- Metoda Dobrego Startu
- Relaksacja
- Bajko terapia
- Zabawy paluszkowe
Nauczyciele realizują w grupach : Program Adaptacyjny, Program Wychowawczy, Program Profilaktyki Zdrowotnej, Program pracy wychowawczo-dydaktycznej,
PRACUJEMY W OPARCIU O:
Codzienne planowanie pracy pedagogicznej uwzględnia:
1. cele wychowania i nauczania
2. działania zorientowane na dziecko,
3. aktualne pory roku,
4. święta i uroczystości
5. tradycje przedszkola(kalendarz imprez)
W NASZYM PRZEDSZKOLU DAJEMY DZIECIOM MOŻLIWOŚĆ:
ORGANIZUJEMY:
W Naszym Przedszkolu Dziecko ma prawo do:
- życia i rozwoju,
- swobody myśli, sumienia i wyznania,
- aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
- spokoju i samotności, gdy tego chce,
- odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,
- snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
- pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
- wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
- wspólnoty i solidarności w grupie,
- aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
- zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
- pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
- nauki, informacji,
- badania i eksperymentowania,
- nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,
- oświadczenia konsekwencji swojego zachowania,
- zdrowego żywienia
ABSOLWENCI NASZEGO PRZEDSZKOLA SĄ: